7 -А,Є (зарубіжна література)



 










































16.09


14.09.20
Тема уроку: "Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору"
«Богатирський словник»
Сагайдак — футляр для лука та стріл.
Кольчуга — частина старовинного захисного військового споря-
дження у вигляді сорочки з металевих кілець.
Палиця — важкий дрючок з потовщенням на кінці, що в старо-
вину використовувався як зброя.
Піхви — футляр для шаблі, кинджала, меча.
Шолом — старовинний військовий металевий головний убір, що
захищав від удару холодною зброєю.
Щит — ручний предмет старовинного військового озброєння у
вигляді заокругленої чи прямокутної дошки (з дерева, металу, шкіри
тощо) для захисту тіла воїна від ударів холодною зброєю.

Ілля Муромець                                                                                 
В тексті чітко вказано, звідки родом           
 Ілля Муромець                                                  
 Мета усього життя захищати рідну землю          
   Ілля Муромець - богатиргарний і тілом, і душею 
 Прагне бачити Русь Украину  цілісною,
звідси й бажання служити київському князю                
Соловей-Розбійник  
                                                                    
 Без  роду-племенічужинець 

 Ціль існування - руйнувати та знищувати
Скоріше нагадує хижого звіра  
Сидить на головній дорозі «Київ-Чернігів»,     прагнучи роз'єднати Київську Русь 

Образ Іллі Муромця - захисника Київської Русі

Ø Селянський син, шанує батька- матір. Уособлення простого народу

ØВідрізняється винятковою фізичною силою та моральною чистотою.

ØПокладається на віру в Бога та підтримку рідної землі  
ØНещадний до ворогів - загарбників  
ØНаділений народною мудрістю, обач-ністю та гумором  
Ø3 князем поводиться з повагою, але зберігає власну гідність  
ØЄдине бажання й життєва мета - захищати рідну землю від ворогів 

  У стольному Київ- граді. 

– Згадайте визначення сюжету.

Як будується сюжет твору? (Експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка, епілог)

– Яка частина билини є кульмінацією? (Перебування героя у Києві)

Билина будується таким чином, що кожне наступне випробування богатиря важче від попереднього. Нам необхідно визначити, чому появу Іллі Муромця у палатах князя народ вважає своєрідним подвигом.

– З яких епізодів складається ця сцена? («Ілля Муромець у княжих палатах», «Свист Солов’я- розбійника», «Страта потвори»)
– Якими зображує народ князя Володимира і його гостей?

В той час, коли країні загрожують зовнішні і внутрішні вороги, великий князь «справляв бенкет, частував гостей; безліч тут князів та бояр було, та богатирів найпотужніших». Вони не вірять Іллі, принижують і насміхаються з нього («Бреше в очі нам чоловічина»).

– Чому Ілля Муромець не показує своєї образи від несправедливості князя? (Мета богатиря — служити людям. А княжа ласка чи гнів його цікавлять набагато менше)

– Володимир, побачивши потвору, заради цікавості наказує їй засвистіти. Яка риса характеру притаманна князю? (егоїзм)

– Чому Соловей- розбійник не хотів виконати прохання князя?
– Як покарав богатир Солов’я- розбійника?

Порівняйте Іллю Муромця і князя Володимира
Богатир привіз Солов’я в Київ для суду. Але все- таки народного чи княжого суду не було. Чому? (Ілля Муромець сам приймає рішення, бачачи, що злочинець не розкаявся, а князь протистояти розбійнику не може)
– Чому страта відбувається не в Києві, а за містом, у полі? (Можливо, богатир вважає, що у місті не повинна проливатися кров. Адже місто — осередок цивілізації)


 Створення цитатного плану подій
  1 Від’їзд Іллі Муромця
2 Перемога в першому бою під Черніговом
3 Розповідь чернігівців про Солов’я-
Розбійника
4 Бій Іллі Муромця й Солов’я-Розбійника
5 Перемога богатиря
6 Зустріч з князем Володимиром
7 Два накази Іллі Муромця
8 Свист Солов’я-Розбійника
9 Страта підступного ворога
10 Уславлення Іллі Муромця


Узагальнення.
– Які подвиги здійснив Ілля? (звільнив Чернігів від облоги «сили вражої», переміг Солов’я Розбійника)

Як він відстояв свою честь і гідність? (суворо покарав пихатих гостей- бояр, купців, крамарчуків, які любили бенкетувати; не вміли оцінити подвиги Іллі, посадивши героя на край столу)

– Чи можемо ми назвати негативні риси Іллі Муромця?

– Чому народ створив бездоганний образ героя?
Ведучи мову про Іллю Муромця, ми можемо говорити про народний ідеал героя.
Ідеал (від гр. іdea — уявлення, поняття) — уявлення про досконалість, зображення прекрасного як належного;



Д/З
Перегляд і обговорення фрагментів із мультфільмів «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник» (режисер В. Аксенчук, СРСР, 1978), «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник» (режисер В. Торопчин, Росія, 2007).

http://moviestape.net/katalog_multfilmiv/multfilm/1672-illja-muromec-i-solovej-rozbijnyk.html (дубльований укр.)


Література на літо




(Плакат створений В.Науменко)

(Закладка створена Л.Сич)




25.05.20 -  29.05.20     6-Б клас      6-Г клас


Джим Ґудзик і машиніст Лукас — фантастичний роман для дітей німецького автора Міхаеля Енде. Головними персонажами твору є локомотив Емма, машиніст Лукас та юнак на ім'я Джим Ґудзик , які разом вирушають на пошуки пригод з маленького вигаданого острову .

Подивіться фільм за М.Енде "Джим Гудзик і машиність Лукас".





 


19.05.20- 20.05              18.05  -  21.05.20                     
6-Б                                      6-Г  



Творча робота – написання власного

 фантастичного оповідання-мініатюри






Перевірочна робота   6-Г клас  18.05.20 
-Б       13.05.20                         6-Г  14.05.20 

«Образ майбутнього в літературі», «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом»»
Учні 6-Б виконують завдання 1 варіанту

Учні 6-Г виконують завдання 2 варіанту

                  6-Б       13.05.20                                     6-Г  14.05.20
І Варіант
1. Назвіть батьківщину  Р.Д.Бредбері:
а) Вокіган;  
б) Нью-Йорк;  
в) Лос-Анджелес.

2. Який твір написала А.Ліндгрен?
а) «Запах думки»;  
б) «Міо, мій Міо»; 
в) «Усмішка».

3. Вкажіть подію з оповідання Р.Шеклі «Запах думки»:
а) шматування картини;  
б) битва з лицарем Като;  
в) зустріч з пантерою.

4. Як звали головного героя оповідання
Р. Д. Бредбері «Усмішка»?
а) Том;  
б) Грігзбі;  
в) Кліві.

5 Ілюстративний колаж
Прокоментуйте ілюстративний колаж «Впізнай твір».

6 . Чому за Томом майбутнє?

7 Твір-метаморфоза
   Якби я був / була … (кущем / смолоскипом / водою / пташкою / білкою… тощо – за вибором учня)

ІІ Варіант
1. Назвіть батьківщину  Р.Шеклі:
а) Лос-Анджелес;  
б) Нью-Йорк;  
в) Мейплвуд.

2. Який твір написав Р.Д. Бредбері?
а) «Запах думки»;  
б) «Міо, мій Міо»; 
в) «Усмішка».

3. Вкажіть подію з казкової повісті
 Ліндгрен «Міо, мій Міо»:
а) шматування картини;  
б) зустріч з вовком;
в) мандри у Мертвому лісі.

4. Як звали головного героя оповідання Р.Шеклі  «Запах думки»?
а) Кліві;  
б) Том;  
в) Като. 

5 Ілюстративний колаж
Прокоментуйте ілюстративний колаж «Впізнай твір».


 6. Чому Міо переміг лицаря Като?

7 Твір-метаморфоза
   Якби я був / була … (кущем / смолоскипом / водою / пташкою / білкою… тощо – за вибором учня)

 Колаж "Впізнай твір", 1  Варіант



Колаж "Впізнай твір", IІ Варіант










12.05.20
6-Б
Крістіне Нестлінгер. «Конрад, або Дитина із 

бляшанки». 





Д/З   Продовжити речення



07.05.20   6-Г

Крістіне Нестлінгер. «Конрад, або Дитина із 

бляшанки». Незвичайність образу Конрада

Що об’єднує такі імена як Астрід Ліндгрен, Джанні Родарі, Туве Янсон?
       Вони всесвітньо відомі та визнані творчими письменниками, видатними   авторами  найкращих  творів для дітей.  
       Вони в свій час отримали нагороду за письменницький хист - Премію імені Г. К. Андерсена. Що ми знаємо про цю Премію? (Премія імені Г. К. Андерсена  — міжнародна премія, яку вручають за видатний внесок у дитячу літературу найкращим письменникам і художникам-ілюстраторам дитячої книги. Організована 1956 року Міжнародним комітетом з дитячої та юнацької літератури  ЮНЕСКО. Лауреатів оголошують один раз на два роки. Премія вручається 2 квітня, в день народження данського казкаря Г.К.Андерсена. Це найпрестижніша міжнародна нагорода для авторів дитячих творів).
А сьогодні  ми дізнаємося  ще про одну талановиту, креативну, визнану всім світом письменницю і додамо її імя  в нашу  скарбницю знань: це австрійська письменниця 







https://www.youtube.com/watch?v=8eqy6ouGURk  Конрад, або Дитина з бляшанки. Крістіне Нестлінгер. Скорочено.


         Конрад і його становлення у світі
 Тема – пригоди  фантастичного  вихованого хлопчика з бляшанки  та пристосування його до життя в  реальному  світі.

   Ідея бути не таким, як усі, - нормально, потрібно йти за своєю мрією,  виконувати свої бажання, але щоб не нашкодити  іншим. Справжній друг ніколи не залишить  наодинці із проблемою, завжди допоможе.
Частіше говоріть батькам: «Я вас люблю».




Д/З           Прочитати  "Конрад, або Дитина з бляшанки". Крістіне Нестлінгер


Придумати!!! Письмово.    А як завершили б ви цей твір 

    Повідомте учням
Код доступу 859392
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua                                       до 11.05   14-00

Готуватися до перевірочної роботи 

(18.05) Переглярути матеріали на блозі. 

Підручник стор.   196- 228

            






















Крістіне Нестлінгер. «Конрад, або Дитина із 

бляшанки». Незвичайність образу Конрада

Що об’єднує такі імена як Астрід Ліндгрен, Джанні Родарі, Туве Янсон?
       Вони всесвітньо відомі та визнані творчими письменниками, видатними   авторами  найкращих  творів для дітей.  
       Вони в свій час отримали нагороду за письменницький хист - Премію імені Г. К. Андерсена. Що ми знаємо про цю Премію? (Премія імені Г. К. Андерсена  — міжнародна премія, яку вручають за видатний внесок у дитячу літературу найкращим письменникам і художникам-ілюстраторам дитячої книги. Організована 1956 року Міжнародним комітетом з дитячої та юнацької літератури  ЮНЕСКО. Лауреатів оголошують один раз на два роки. Премія вручається 2 квітня, в день народження данського казкаря Г.К.Андерсена. Це найпрестижніша міжнародна нагорода для авторів дитячих творів).
А сьогодні  ми дізнаємося  ще про одну талановиту, креативну, визнану всім світом письменницю і додамо її імя  в нашу  скарбницю знань: це австрійська письменниця 







https://www.youtube.com/watch?v=8eqy6ouGURk  Конрад, або Дитина з бляшанки. Крістіне Нестлінгер. Скорочено.


Д/з  на 05.05. 

Підготуватися до перевірочної роботи

 Переглярути матеріали на блозі. 

Підручник стор.   196- 228

Д/З на 12.05
Прочитати  "Конрад, або Дитина з бляшанки". Крістіне Нестлінгер


Придумати!!! Письмово.    А як завершили б ви цей твір 





























04.05                 6-Г

Астрід Ліндгрен   "Міо, мій Міо" Основні події у творі. Перемога добра над злом.  Образи головних героїв


Повідомте учням
Код доступу 970614
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua                                               до 04.05.     16-00                  

Анкета твору
1) Жанр. Казкова повість (фентезі)
2) Герої твору. Сонячний світ добра: Міо, Бенко, тітка Лундін, тато-король, Юм-Юм, Ірі, Нонно, Ено, Ткаля, Зброяр, діти-птахи
Світ зла і темряви: Тітка Едля, дядько Сікстен, лицар Като, вивідувані, вартові
3) Елементи сюжету
Експозиція. Життя Буссе в родині опікунів
Зав’язка. Тітка Лундін дає Буссе яблуко та лист і Джин перевозить Буссе до Країни Далекої
Розвиток дії. Буссе - Міо в Країні Далекій знаходить батька-короля; друзі та помічники Міо, відповідальність Міо за її долю жителів Країни Далекої
Кульмінація. Міо долає страх і приймає рішення боротися з лицарем Като. Випробування героя на шляху до замку лицаря Като
Розв’язка. Перемога Міо над Като, звільнення дітей
Епілог. Повернення додому, щасливе життя Міо у Країні Далекій
4) Тема - пригоди хлопчика в казковій Далекій Країні.
5) Ідея - віра в перемогу справедливості; розкриття безмежних фізичних і духовних можливості людей, які готові пожертвувати собою заради щастя інших.
6) Проблеми. Взаємини дітей та батьків, необхідність домашнього затишку, любові для дитини; роль батьків у житті дитини; материнська любов та піклування
7) Конфлікт твору.  Втілення зла - жорстокий лицар Като та його мертвий світ (зачаровані птахи, безлюдне озеро, ліс, чорна гора) протиставлений сонячному світу добра
Символи
Образ колодязя що ввечері шепоче - «Це колодязь забутих казок і пісень, таких, що їх колись давно розповідали й співали на світі, а потім так само давно забули. Тільки цей Колодязь, що шепоче ввечері, пам'ятає їх геть усі». Образ колодязя є символом народної пам'яті, життєвої мудрості фольклору і народ-них традицій. Почути його казки та пісні може тільки дитина з чистим серцем. Поки є такий невичерпний колодязь, народ з нього черпає силу протистояти злу.
Маленька сіра пташка у замку Като - душа лицаря Като, яка звільнилася з кам'яного полону

9) Моральні цінності, проголошені в повісті: дорослі мають прагнути творити країну Далеку в реальному світі; Любов, Дружба перемагають зло та ненависть; природа завжди служить добру; кам’яні серця дорослих перетворюють дітей на нещасних самотніх «птахів»;  люди мають завжди пам’ятати, що зло шкодить в першу чергу їм самим; батьківська любов, родинне тепло є най-вищою цінністю в житті       
Елементи чарівної казки у повісті «Mio, мій Mio»
Чарівна казка
«Mio, мій Mio»
Незвичне народження героя
Тато - король Країни Далекої, мама померла, коли Mio народився
Казковий герой покидає домівку й потрапляє до дивного світу
14 жовтня о 6 год. вечора зник з дому і за допомогою джина потрапляє до Країни Далекої
Два світи: світ добра й світ зла
Країна Далека та Країна Чужинецька
Чудесні помічники героя
Юм-Юм, кінь Міраміс, Зброяр, дуплисте дерево, земля, зачаровані птахи, озеро, скеля, брама
Чарівні предмети
Меч, що розтинає камінь, невидимий плащ, хліб, що втишує голод, ложечка, що не залишалась порожня
Подолання труднощів
Пригоди у Мертвому лісі, у вежі голоду, боротьба з лицарем Като
Перемога світу добра над світом зла
Перемога Mio над лицарем Като, звільнення дітей та Міраміса з білим лошатком
Кінцівка
Mio живе в Країні Далекій, і йому дуже добре у свого тата-короля

Реальне та фантастичне у творі
Реальне
Фантастичне
Життя в родині опікунів. Погане ставлення тітки Едлі й дядька Сікстена до Буссе. Самотність хлопчика
Потрапив у Країну Далеку, знайшов тата-короля. Дні його веселі та радісні
Калле-Джигун, старий броварський кінь
Міраміс - кінь, що вміє літати
Жорстокі діти з Упландської вулиці
Добрі жителі казкового королівства і злий лицар Като. Зачаровані птахи
Вечірній   парк,   де   хлопчик грається порожніми пляшками з-під пива
Зелені луки, трояндовий сад, колодязь, що шепоче казки
Хлопець,   за   висловом   тітки Едлі, «миршавий, блідий і хирлявий». Злі сили гноблять хлопчика
Міо виріс і зміцнів, став рум'яний і здоровий, засмаг на сонці й набрався сили. Міо перемагає злі сили
Образ Міо
У головного героя гаряче і любляче серце. Він не терпить несправедливості, він відважний. Часом Міо дуже важко, часом він впадає у відчай і навіть плаче, але все ж таки здійснює свій подвиг і стає героєм.
Образ Міо дано в розвитку. Спочатку це самий звичайний хлопчик, але думка про визначене йому подвиг (про нього розповідають в старій легенді, яку нашептав Міо казковий колодязь), про страждання людей надає йому мужності.
До кінця твору Міо знаходить і батьківську любов і дружбу, домагається виконання всіх своїх заповітних бажань.
Самовідданість, відвага, почуття обов'язку, підтримка друзів ведуть його до перемоги.
Образи тітки Едлі та дядька Сікстена
Опікуни Mio; не любили хлопчиків; крикливі, постійно сердиті; жадібні; не любили дитячого сміху;  жорстокі; постійно ображали Mio; байдужі до долі хлопчика.
Образ Юм-Юма
Зовнішність  - хлопчик дев'яти років, із каштановим чубом та карими очима.
Соціальне становище  - син садівника.
Вчинки - готовий прийти на допомогу.
Риси характеру: добрий, щирий, кмітливий, любить пригоди, веселий, безкорисливий у дружбі, щедрий, підтримає у складній ситуації, вміє берегти таємниці.
Образ тата-короля
Тато Mio є королем Країни Далекої. Свого сина він шукав дуже давно, а коли знайшов, був невимовно щасливим. Король дуже любить природу та свій сад. Проте, найбільше він любить свого сина і слухати, як він сміється у саду («...Я люблю пташиний спів, люблю музику своїх срібних тополь, але найдужче люблю слухати, як сміється в садку мій син...») Король щедрий і люблячий батько, підтвердженням цього є той факт, що як тільки він дізнався, що Mio любить коней, то подарував синові золотогривого Міраміса. Mio уже не боїться свого батька, він йому цілковито довіряє. («...Хоч би що я зробив, він дивитиметься на мене ласкавими очима так, як дивився тепер...»).
Образ Като
Като – жорстокий лицар. Вперше про нього Міо почув від Юм-Юма. «І коли він сказав ці слова, навколо ніби дмухнуло крижаним холодом, і Міраміс затремтів. І мене теж обсипало морозом, коли я вимовив ці слова. – Атож, жорстокий лицар Като,- сказав Юм-Юм, а Міраміс заіржав так, що голос його став схожий на крик».
Нонно, пастушок, розповів, що його братів забрав Като. «На ці слова Міраміс за вікном так заіржав, наче хто його вперіщив батогом. Усі ягнята злякано кинулись до своїх матерів, а всі вівці забекали так, наче надійшла їхня остання година». 
Батько-король розповів Міо про Землю Чужинецьку, що там живе лицар Като. «Коли він вимовив  його ім’я, по трояндовому садку ніби промчав лихий вихор. Білі пташки поквапились до своїх гнізд. Жалібник голосно закричав і замахав великими чорними крильми. Багато трояндових квіток миттю зів’яло… І тієї миті в срібних тополях загуло, ніби від бурі. Багато листя з них попадало, і коли воно летіло додолу, здавалося, ніби хтось плакав».
Хлопчик Їрі розповів, що його сестричку забрав лицар Като.  «Коли він вимовив те ім’я, повітря навколо нас стало холодне, мов крижане. Високий соняшник миттю зів’яв і всох, а метелики, що літали навкруги, попадали і вже не підводились».
Образ Като - не конкретний персонаж, швидше, частина
 загального зла. Це символ, алегорія безжалісної сили, яка

 прагне знищити кожного, хто не схилиться перед нею, не дозволить перетворити себе на бездушного і бездумного виконавця чужої волі.  
Але зло породжує лише зло. Лише вогняний меч здатний розбити міцну оболонку і визволити з полону пташину людської душі.
                                Д/З            Відповідь на  07.05.20



























30.04.20 
                   6-Г








https://www.youtube.com/watch?v=blhlSVG20Ww&feature=emb_logo      Линдгрен Астрид

Повість «Міо, мій Міо». Основні події у творі
Астрід Ліндгрен 1907-2002
Міо, мій Міо (1954)

Історія створення повісті А.Ліндгрен «Міо, мій Міо»
    Одного разу, гуляючи сквером (невеликим садом у місті), письменниця побачила маленького сумного хлопчика, який самотньо сидів на лавці. Ліндгрен відразу перенесла його в казкову Країну Далеку, де хлопчик стає принцом і вступає в боротьбу з різними чудовиськами та жорстоким лицарем Като, який захопив у полон багато людей. У цій казці письменниця використала старовинну легенду про Чорного Рицаря, якого перемагає маленький хлопчик.
Сюжет повісті А.Ліндгрен «Міо, мій Міо»
Письменниця присвятила книжку долі дев'ятирічного хлопчика на ім'я Бу Вільгельм Ульсон (або просто Буссе). Він рано залишився без батьків і жив у притулку, а потім виховувався у чужій сім'ї. Дратівливість і байдужість прийомних батьків часто викликали у Буссе страждання і відчуття самотності.         Гостро відчуваючи самотність, хлопчик Буссе мріяв про сильного й люблячого батька, як у його друга Бенка. Проте раптом життя головного героя змінили чарівні предмети — золоте яблуко, ключ до Країни Далекої, джин із пляшки. Вони допомогли хлопчикові залишити злий земний світ і потрапити у світ добра й любові.
        Тут він дізнається, що королем цієї красивої Країни був його рідний батько. У казковому світі він отримав усе, чого так не вистачало в реальності: нове ім'я, трояндовий садок, вірного коня Міраміса, а головне — рідного тата-короля.
        За задумом автора, Міо, як тепер усі називали хлопчика, судилося битися зі злим лицарем Като, який захопив у полон багато людей  і перетворив підвладні йому землі і води на Мертвий Ліс і Мертве Озеро.
      Головний герой долає свій страх заради спасіння королівства Країни Далекої. Вірними помічниками Міо в цій боротьбі стає його вірний друг — хлопчик Юм-Юм і досвідчений зброяр, який зробив для нього чарівний меч, здатний розсікати кам'яне серце лицаря Като. В Мертвому Лісі дітей врятувало «дуплисте дерево», а «найчорніша в світі гора» впустила їх до себе. На стороні сміливих дітей виступає також «колодязь, що шепотів», яма в лісі і навіть скелі і птахи. Маленька дівчинки, перетворена на птаха, своїми крилами загасила смолоскип задля спасіння юних героїв (вона ожила під чарівним плащем, витканим її мамою). Завдяки їм герою вдається перемогти чари  жорстокого лицаря Като.
       Своє щастя хлопчик Міо знайшов не в героїчних пригодах, а в родинному затишку. Любов (матері, батька, друга) у цій казці здатна творити справжні дива й перемогти все лихе. Однак питання, куди ж насправді подівся Буссе — залишається відкритим.
Д/З Прочитати  повість (стор. 226-236)









Відповідь на запитання на наступній урок ( 05.05 ) ( 6-Б)

Наступний твір Крістіне Нестлінгер. «Конрад, або Дитина із бляшанки». 








28.04.20
                   6-Б


https://www.youtube.com/watch?v=blhlSVG20Ww&feature=emb_logo      Линдгрен Астрид










   Хто з нас не мріяв опинися у казковій країні, стати лицарем чи прекрасною принцесою, на власні очі побачити дива та чари? От і маленький хлопчик із цілком реального міста Стокгольм одного вечора потрапляє до Країни Далекої, у якій знаходить нову родину, друзів та, як справжній лицар, змагається із силами зла. Письменниця майстерно малює казковий світ, де на допомогу головному герою спішать не лише люди, а й фантастичні предмети: золоте яблуко, кінь, що вміє літати, невидимий плащ та багато інших.
Повість «Міо, мій Міо». Основні події у творі
Астрід Ліндгрен 1907-2002
Міо, мій Міо (1954)

Історія створення повісті А.Ліндгрен «Міо, мій Міо»
    Одного разу, гуляючи сквером (невеликим садом у місті), письменниця побачила маленького сумного хлопчика, який самотньо сидів на лавці. Ліндгрен відразу перенесла його в казкову Країну Далеку, де хлопчик стає принцом і вступає в боротьбу з різними чудовиськами та жорстоким лицарем Като, який захопив у полон багато людей. У цій казці письменниця використала старовинну легенду про Чорного Рицаря, якого перемагає маленький хлопчик.
Сюжет повісті А.Ліндгрен «Міо, мій Міо»
Письменниця присвятила книжку долі дев'ятирічного хлопчика на ім'я Бу Вільгельм Ульсон (або просто Буссе). Він рано залишився без батьків і жив у притулку, а потім виховувався у чужій сім'ї. Дратівливість і байдужість прийомних батьків часто викликали у Буссе страждання і відчуття самотності.         Гостро відчуваючи самотність, хлопчик Буссе мріяв про сильного й люблячого батька, як у його друга Бенка. Проте раптом життя головного героя змінили чарівні предмети — золоте яблуко, ключ до Країни Далекої, джин із пляшки. Вони допомогли хлопчикові залишити злий земний світ і потрапити у світ добра й любові.
        Тут він дізнається, що королем цієї красивої Країни був його рідний батько. У казковому світі він отримав усе, чого так не вистачало в реальності: нове ім'я, трояндовий садок, вірного коня Міраміса, а головне — рідного тата-короля.
        За задумом автора, Міо, як тепер усі називали хлопчика, судилося битися зі злим лицарем Като, який захопив у полон багато людей  і перетворив підвладні йому землі і води на Мертвий Ліс і Мертве Озеро.
      Головний герой долає свій страх заради спасіння королівства Країни Далекої. Вірними помічниками Міо в цій боротьбі стає його вірний друг — хлопчик Юм-Юм і досвідчений зброяр, який зробив для нього чарівний меч, здатний розсікати кам'яне серце лицаря Като. В Мертвому Лісі дітей врятувало «дуплисте дерево», а «найчорніша в світі гора» впустила їх до себе. На стороні сміливих дітей виступає також «колодязь, що шепотів», яма в лісі і навіть скелі і птахи. Маленька дівчинки, перетворена на птаха, своїми крилами загасила смолоскип задля спасіння юних героїв (вона ожила під чарівним плащем, витканим її мамою). Завдяки їм герою вдається перемогти чари  жорстокого лицаря Като.
       Своє щастя хлопчик Міо знайшов не в героїчних пригодах, а в родинному затишку. Любов (матері, батька, друга) у цій казці здатна творити справжні дива й перемогти все лихе. Однак питання, куди ж насправді подівся Буссе — залишається відкритим.
Д/З Прочитати  повість (стор. 226-236)




27.04.20      6-Г
Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму





Д/З
  Вікторина
1.Зореліт летів крізь:
А) колонізоване скупчення Сергон;
Б) галактику Чумацький Шлях;
В) туманність Андромеди.

2.Корабель здійснив вимушену посадку, тому що:
А) закінчилось пальне;
Б) не працювала система отоплення на кораблі;
В) вийшла з ладу система охолодження.

3.Приземлившись, поштоліт-243:
А) зламався;
Б) вибухнув;
В) розвалився.

4.Тварини, які населяли планету, були:
А) такими ж, як на Землі;
Б) білого кольору;
В) зеленого кольору.

5.Кліві підібрав біля уламків корабля:
А) контейнер з провізією;
Б) металевий прут;
В) поштову сумку.

6. Головному герою довелось захищатися:
А) від хижих звірів;
Б) від доісторичних птахів;
В) від літаючих риб.

7.Кліві  вдалося зберегти:
А) навігаційну карту;
Б) сумку з поштою;
В) фотокартку сім’ї.

8.Лерой провів на планеті З-М-23:
А) два дні;
Б) три дні;
В) тиждень.

9.Головний герой переховувався від небезпеки:
А) в печері;
Б) в траві;
В) в кущах.

10.Востаннє на планеті Кліві уявив  себе:
А) смолоскипом;
Б) трупом;
В) змією.

11.Побачивши в ілюмінатор ракети спустошену планету, головний герой:
А) дуже шкодував;
Б) заспокоївся;
В) радів перемозі.

12.Поштмейстер був здивований з того,що:
А) Кліві зберіг пошту;
Б) не помер з голоду;
В) на героєві немає опіків.

13Зробіть висновок, завдяки чому Лірой Кліві переміг.   (письмово) 




21.04.20  (6-Б)                   

Роберт Шеклі. «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві

Ознайомить з біографією письменника (підручник)
Буктрейлер
"Запах думки"
Рік написання. 1953.

Жанр. Фантастичне оповідання.

Тема. Про небезпеки, які чатували на космічного поштаря на незнайомій планеті; як людина, залишившись сам на сам із дикою природою, виходить переможцем без сторонньої допомоги; як людина може змінити світ силою власної уяви.

Ідея. Уславлення необмежених можливостей людського розуму, сили духу, волі, творчої уяви, неординарного мислення людини, яка здатна здолати всі перешкоди на своєму шляху. Ніколи не можна втрачати самовладання, слід боротися за своє життя та здоров’я.


Місце та час дії. Зоряне скупчення Сергон, киснева планета З-М-22 (три дні).












23.04.20                   (6-Г)
Роберт Шеклі. «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві





Ознайомить з біографією письменника (підручник)
Буктрейлер
"Запах думки"
Рік написання. 1953.

Жанр. Фантастичне оповідання.

Тема. Про небезпеки, які чатували на космічного поштаря на незнайомій планеті; як людина, залишившись сам на сам із дикою природою, виходить переможцем без сторонньої допомоги; як людина може змінити світ силою власної уяви.

Ідея. Уславлення необмежених можливостей людського розуму, сили духу, волі, творчої уяви, неординарного мислення людини, яка здатна здолати всі перешкоди на своєму шляху. Ніколи не можна втрачати самовладання, слід боротися за своє життя та здоров’я.


Місце та час дії. Зоряне скупчення Сергон, киснева планета З-М-22 (три дні).

Д/З  Прочитати твір, вміти його переказувати. 
Повідомте учням
Код доступу 545109
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua                        до 27.04. до   14-00











Повідомте учням
Код доступу 411716
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua                                                     до 24.04   16-00









22.04.20    6-Б
Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму







Д/З

  Вікторина
1.Зореліт летів крізь:
А) колонізоване скупчення Сергон;
Б) галактику Чумацький Шлях;
В) туманність Андромеди.

2.Корабель здійснив вимушену посадку, тому що:
А) закінчилось пальне;
Б) не працювала система отоплення на кораблі;
В) вийшла з ладу система охолодження.

3.Приземлившись, поштоліт-243:
А) зламався;
Б) вибухнув;
В) розвалився.

4.Тварини, які населяли планету, були:
А) такими ж, як на Землі;
Б) білого кольору;
В) зеленого кольору.

5.Кліві підібрав біля уламків корабля:
А) контейнер з провізією;
Б) металевий прут;
В) поштову сумку.

6. Головному герою довелось захищатися:
А) від хижих звірів;
Б) від доісторичних птахів;
В) від літаючих риб.

7.Кліві  вдалося зберегти:
А) навігаційну карту;
Б) сумку з поштою;
В) фотокартку сім’ї.

8.Лерой провів на планеті З-М-23:
А) два дні;
Б) три дні;
В) тиждень.

9.Головний герой переховувався від небезпеки:
А) в печері;
Б) в траві;
В) в кущах.

10.Востаннє на планеті Кліві уявив  себе:
А) смолоскипом;
Б) трупом;
В) змією.

11.Побачивши в ілюмінатор ракети спустошену планету, головний герой:
А) дуже шкодував;
Б) заспокоївся;
В) радів перемозі.

12.Поштмейстер був здивований з того,що:
А) Кліві зберіг пошту;
Б) не помер з голоду;
В) на героєві немає опіків.

13Зробіть висновок, завдяки чому Лірой Кліві переміг.   (письмово) 




21.04.20  (6-Б)                   

Роберт Шеклі. «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві

Ознайомить з біографією письменника (підручник)
Буктрейлер
"Запах думки"
Рік написання. 1953.

Жанр. Фантастичне оповідання.

Тема. Про небезпеки, які чатували на космічного поштаря на незнайомій планеті; як людина, залишившись сам на сам із дикою природою, виходить переможцем без сторонньої допомоги; як людина може змінити світ силою власної уяви.

Ідея. Уславлення необмежених можливостей людського розуму, сили духу, волі, творчої уяви, неординарного мислення людини, яка здатна здолати всі перешкоди на своєму шляху. Ніколи не можна втрачати самовладання, слід боротися за своє життя та здоров’я.


Місце та час дії. Зоряне скупчення Сергон, киснева планета З-М-22 (три дні).

Д/З  Прочитати твір, вміти його переказувати. 

Повідомте учням
Код доступу 411716
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua                                                     до 24.04   16-00













13.04, 14.04 - 15.04, 16.04  Завдання для 6-Б, 6-Г класів
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. Трагічний оптимізм письменника.

     На  попередньому уроці  ми  розпочали   своє знайомство з творчістю Рея Бредбері...    Перед  нами  розкрилася жахлива картина знищення природи, цивілізації і культури як наслідок бездуховного науково-технічного прогресу
        Суперечки  про  знамениту  картину  не  змовкають  протягом  кількох  століть.  Існує  версія,  що  саме  в  “Джоконді”  художник  передав  свій  душевний  стан,  свою  “ідею”,  своє  світосприйняття  і  світогляд.  Це  сповідь  художника  у  фарбах,  його  розуміння  людини,  світу,  самого  себе,  Бога  і  Диявола,  всього  сущого,  що  знаходить  утілення  в  людині.  Це  одвічна  боротьба  Добра  і  Зла.  Автор  книги  “Світ  Леонардо”  Є. Богат  пише:  “Бог  і  Диявол — це  добро  і  зло.  Поле  їхньої  битви — серце  Джоконди.  А  відображення  цієї  битви — її  обличчя”.
   Чарівна  усмішка  “Джоконди”.  Пять  століть  вона  дарує  її  нам.  А  що  буде  потім?  Про  це  нас  застерігає  письменник-фантаст  Рей  Бредбері.

Головна  думка  твору — усвідомлення  цінності,
  краси  того,  що  нас  оточує.

         Автор  показує,  що  може  статися,  якщо  людина  стає  на  сторону  зла.  Тому  зрозумілою  є  формула  любові  Р. Бредбері,  яка  діє  там,  де  є  життя:  “Усе  народжується  з  любові...  Все  приходить  завдяки  любові  і  захопленню...  Любов — це  пальне  життя”.  Потрібно,  щоб  душу  кожного  з  нас  заповнила  любов.

      Мова в новелі йде про минуле,про руйнівну силу минулої цивілізації,загального розчарування в ній. Рей Бредбері стверджує, що «фантастика-це реальність,доведена до абсурду»
     Найстрашніше те, що людей покликала в чергу насолода,яку могли отримати від вандалізму:власті дозволили кожному бажаючому плюнути…на картину Леонардо до Вінчі «Мона Ліза»,яку для цього виставили на площі.

Усмішка постає у творі  як символ краси,любові,безпеки,духовності,яка обов’язково дасть паростки Добра.Якщо в серці хоча б однієї людини перемагає добро-світ не загинув) 

 Висновок. Бредбері залишає нам надію:у Тома в руках шматочок полотна з Усмішкою Джоконди. Краса врятує світ. Але ж спочатку треба,щоб СВІТ ЗБЕРІГ КРАСОТУ.
.  Рей Бредбері впевнений:у людства є надія,є й майбутнє.Але бездуховна людина нічого не може створити Вона може тільки руйнувати. Тож,якщо людство втратить свої кращі моральні риси: любов,доброту,ласку-воно втратить культуру і цивілізацію.
А ми з вами повинні берегти й примножувати багатства нашої природи. Бо матінка Земля не спить. 

https://www.youtube.com/watch?v=gEILrFZblA8        Прослухайте цю пісню   

СЛОВНИКОВА         РОБОТА
 1.Шедевр –винятковий за своїми достоїнствами витвір мистецтва
 2.Цивілізація –будь-яка форма існування живих істот,наділених розумом;
         б)рівень суспільного розвитку і матеріальної культури,досягнутий даною суспільно-економічною формацією.
 3.Культура- сукупність матеріальних і духовних цінностей,створених людством протягом його історії.
 4.Абсурд-безглуздя, нісенітниця.
 5.Вандалізм –безглуздне знищення культурних і матеріальних цінностей.
 6.Оптимізм –світосприйняття,пройняте життєрадісністю,бадьорістю,вірою в краще майбутнє.
 7.Песимізм –світовідчуття,пройняте відчаєм,зневагою у майбутньому.
 8.Свято –а)важлива,радісна,приємна подія,а також день,коли вона сталася;
 б)торжество,влаштоване з якої-небудь нагоди;
в)день,коли урочисто відзначають видатні події.


1.  Складіть звернення до людей 2061 року, використовуючи підказку

Звернення.
______________________________________________________________
(Шановні земляни! Жителі планети Земля! Людство! тощо).
_____________________________________________________________________________________
(Ми, діти, 2020 року, не хочемо так жити; не допустимо; не дозволимо; будемо дбати; щиро віримо; прагнемо змінити; маємо надію; відчуваємо в собі силу тощо ).
________________________________________________________________________________________
(все в руках людини; берегти духовні скарби, моральні цінності; перемога над руйнацією; людство в небезпеці)
______________________________________________________________________________________
 (врятуймо світ; світ врятує; нам не байдуже; ми вдячні діти тощо).

 Наступний твір   Роберт Шеклі. «Запах думки». 





06.04. - 10.04   
Завдання на тиждень( 2 уроки)

Рей Дуглас Бредбері «Усмішка». Тривога автора за руйнування духовних цінностей.
1. Прочитати новелу Бредбері «Усмішка»
2. Ознайомитись з біографією письменника.  
3. Леонардо Да Вінчі «Джоконда»
4 Переглянути експрес-урок 


Анкета оповідання "Усмішка"Рея Бредбері
1. Автор. Рей Дуглас Бредбері (1920–2012)
2. Назва. «Усмішка» (1952)
3. Герої: картина Л. да Вінчі «Джоконда», хлопчик Том, Грігсбі, один з черги, натовп, поліція
4. Місце та час дії. Зруйноване місто, «святковий» день 2061 року
5. Сюжет. Усмішка Джоконди стала «героєм» оповідання Рея Бредбері. Восени 2061 вцілілі після атомних бомбардувань жителі великого міста відзначають свято - досить дивним, на наш погляд, способом: ламають і трощать все, що дивом збереглося після катастрофи. Свідком цих «святкових» подій став хлопчик Том. Том стає у чергу - влада дозволила кожному бажаючому плюнути на … картину Леонардо да Вінчі «Джоконда». Натовп не тільки плює, але й рве картину на шматки, утоптує в бруд, ламає раму. Жахливе і страшне видовище. Письменник залишає надію - в руки Тома потрапляє шматочок полотна з посмішкою Джоконди.
6. Жанр. Фантастика, антиутопія, оповідання
7. Тема. Твір про те, як у далекому майбутньому люди знищили «Джоконду» Леонардо да Вінчі, а маленький хлопчик Том врятував шматочок полотна з усмішкою Джоконди; про майбутнє людства, занепад цивілізації, загибель краси, ідеалів.
8. Ідея. Бредбері утверджує, що краса, увічнена в шедеврах світового мистецтва, знайде свою стежку до людських сердець. Духовне відродження людства починається з духовного відродження кожної людини.
9. Конфлікт. У творі декілька конфліктів: між Томом і натовпом, між людиною і суспільством, між красою і вандалізмом.
10. Людство  майбутнього  в оповіданні Р.Д. Бредбері «Усмішка»: зруйновані міста; дороги, понівечені від бомбардування; радіоактивні поля; одяг із грубої мішковини; «свята» ненависті та руйнації; ненавидять минуле; відмова від цивілізації; надія на відродження «нової» цивілізації («з’явиться людина з душею..., в якої душа горнеться до гарного...»).
11.  Духовний шлях Тома
Ліни Костенко.
Минають фронди і жиронди,
Минає славне і гучне.
Шукайте посмішку Джоконди –
Вона ніколи не мине
Любіть травинку і тваринку,
І сонце завтрашнього дня,
Вечірню в попелі жаринку,
Шляхетну інохідь коня.
Згадайте в посміху вагона
В невідтворності зникань,
Як рафаелівська Мадонна
У вічі дивиться вікам.
В епоху спорту і синтетики
Людей велика ряснота
Нехай тендітні пальці етики
Торкнуть вам серце і вуста.

Вправа «Враження і  почуття»

Оберіть із запропонованих у словничку слів, ті які б схарактеризували ваші враження від побаченого і почутого та розподіліть їх за групами.

Враження 
Почуття
ул    Уламки
страх
















Словничок слів.  
Страх,  тривога,  безнадія,  руйнація,  безвихідь,  уламки,  руїнибезглуздя,  розорення,  кошмар,  моторошність,  жахіття.




01.04.       02.04        6-Б і 6-Г







Читати та вчити напам*ять вірш  Джанні Родарі. «Листівки з видами міст»

https://www.youtube.com/watch?v=gEac8t2YpKk  Біографія 

Переглянути ролік  https://www.youtube.com/watch?v=habji7zPimk


1 комментарий:

  1. I really like this is continually huge for everybody unbelievably for me. I had such unbelievable issues about download videos from Facebook and YouTube. Online video downloader Facebook video downloader is an if all else fails stunning key and these are thoroughly free which would all have the choice to use with no issue.
    facebook video downloader hd quality online

    ОтветитьУдалить