8-Б,Г (зарубіжна література)


09.10
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі.




Зробити записи

Антична література (від лат. antiquus — стародавній, давній) — література стародавніх греків і римлян, яка розвивалася в басейні Середземного моря (на Балканському та Апеннінському півостровах та на прилеглих островах і узбережжях). Її письмові пам’‎ятки, створені діалектами грецької мови і латиною, належать до І тисячоліття до н. е. і початку І тисячоліття н. е. Антична література охоплює дві національні літератури: давньогрецьку та давньоримську. Історично грецька література передувала римській.

 




Естетика античної літератури

   Міфологічність — персонажі античних міфів повністю олюднені, а міфотворчість розвивається у формі розповідей про героїв. Богам відведена центральна роль лише в деяких спеціальних видах міфів: космогоніях — міфах про походження світу і теогоніях — міфах про походження богів. Ще однією особливістю античних міфів є те, що вони позбавлені розумування.

   Окремо зауважимо, що антична поезія не знала рими і застосовувала різноманітні та складні розміри (гекзаметр).

   Публічність — античній літературі притаманні публічні форми побутування.

   Особливості стилю — система стилів у античній літературі повністю підпорядковувалась системі жанрів. Для низьких жанрів був характерний низький стиль, близький до розмовного, високих — високий стиль, що був розроблений риторикою.



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Повторити матеріал, вивчений у 6-му класі: міф, міфологія, міфи про Прометея, Геракла   2. Прочитати 2-3 міфи Троянського циклу.


3. Прочитати давньогрецькі міфи «Міф про Сізіфа», «Цар Мідас», «Пігмаліон»  








08.10
Повторити матеріал з теми
«Вступ», «Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури».

Завдання. Дати відповіді на запитання ( в зошитах з літератури)

1. Слово «веди»  у перекладі із санскриту означає:

а) мудрість;    б) розум;    в) грамотність.

2. Біблія складається з:

а) 44 текстів;   б) 55 текстів;   в) 66 текстів.

3. «І вмістив Бог знак  на Каїні, щоб …

а) … не вбив його кожен, хто стріне»;

б)… вбив його кожен, хто стріне»;

в) … знав його кожен, хто стріне».

4. У Ведах Індра – той,  …

а) хто народжує;

б) у кого в руках  грім і блискавка;

в) хто створює.

5. У Корані сур:

а) 124;

б) 104;

в) 114.

6. Коран – священна книга:

а) Євреїв;

б) Мусульман;

в) Християн.

 7. Біблійні міфи виконували специфічні функції: пізнавальну, ціннісно-орієнтаційну, моральну, навчальну та __________________

8. На Мойсея Бог покладає місію  _____________________________

9. Духовними центрами ісламу є міста _________________________

Установіть відповідність. (2  запитання по  1,5 б.  Всього – 3б.)

10. а) Рігведа;                      1) пісні

      б) Самаведа;                  2) жертвоприношення

      в) Яджурведа;               3) заклинання

      г) Аткарваведа.             4) гімни

 11. а) Старий Заповіт               1) Євангеліє

      б) Новий Заповіт                2)Пятикнижжя Мойсея

                                                   3) послання апостолів

                                                   4) книга Псалмів

                                                   5)Пісня над Піснями

                                                   6) Об’явлення Івана Богослова

12. Напиши поради для тих, хто ще не прочитав  священних книг людства.  




















24.09 
Повторити матеріал до діагностичної роботи (блог)
Повторити матеріал з теми "Священні книги"
Матеріал підручника.
Письмово пояснити 5 афоризмім (за вибором)




23.09. 

Коран — перша письмова пам'ятка арабською мовою, що містить релігійні погляди на світ та природу, догматичні положення, правові норми, обряди, ритуали, традиції арабів. Мусульмани вважають його словом Аллаха, що зійшло з неба, тобто його текст вкладений в уста Мухаммеда самим Богом Веди

https://www.youtube.com/watch?v=ARmPkEzBixA   







Короткий конспект.

У Корані можна виділити чотири змістових пласти:

1) релігійні погляди на світ, догматичне та культове вчення ісламу;

2) правові та моральні норми, обряди, традиції арабських племен, покладені згодом в основу правової й моральної системи ісламу;

3) давньосемітські, давньоарабські, іудейсько-християнські та інші міфи, легенди про пророків та їх діяння;

4) фрагменти фольклору доісламської епохи, відомості історичного, етнографічного, географічного характеру


     Значення Корану в ісламі.    Той, хто повірив у Коран, позбавляється від рабства перед творіннями, стає рабом Аллаха і починає нове життя, оскільки його душа ніби народжується заново для того, щоб служити Аллаху і заслужити його милість. Для цього мусульмани дотримуються божественного керівництва, слідують його приписам, підкоряються його велінням, уникають його заборон і не переступають його обмежень

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Повторити вивчене, підготуватись до контрольної роботи.

 





 

18.09.20
Новий Заповіт (Євангеліє — 2–3 розділи). Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів.

                                             Під час ознайомлення з Біблією ви зазначили, що серед життєвих орієнтирів, які визначає книга, є такі поняття, як порядність, відповідальність за свої вчинки, чесність, відданість Богові та любов.                                                         Слово любов у Біблії асоціюється з іменем Ісуса Христа, який став проповідником нової віри — християнства. Саме він закликав відмовитись від будь-якої помсти й любити ближнього свого, як самого себе. Про життя та смерть Ісуса Христа, його вчення і послідовників розповідається в Новому Заповіті, з яким ми сьогодні й працюватимемо.

Словникова робота

Біблія — книга.     Заповіт (Завіт) — Союз.

Ісус — Спаситель.   Христос — Месія.

Євангеліє — блага звістка.

    Євангеліє — головна частина Нового Заповіту. Євангеліє містить розповіді про Ісуса Христа, його життя, вчення, смерть і воскресіння. Християнською церквою канонізовано (оголошено священними і внесено до Нового заповіту) чотири Євангелія: Євангеліє від Матвія, Євангеліє від Марка, Євангеліє від Луки, Євангеліє від Івана.

Христос навчав людей притчами: «Відкрию у притчах уста свої, розповім таємниці від почину світу». З деякими із притч ми сьогодні ознайомимося.

 






 

Прочитати  1.Притчу про сіяча (Євангеліє від Матвія; 13:1-23)

https://www.youtube.com/watch?v=9dhauXeblnc 

 -Чому Христос говорив притчами? (Щоб на простих прикладах з життя усі люди могли б осягнути філософські ідеї його вчення)

- Назвіть приклади алегорій у притчі. (Сім’я – слово; душа людини – добрий ґрунт, кам’янистий чи земля під терном; сіяч – Бог)

- Доведіть, що ця історія – притча (за визначенням).

2. Притчу про загублену вівцю й загублену драхму (Євангеліє від Луки; 15:1-10)

https://www.youtube.com/watch?v=mXO3g4Uvtjg

3.Притча про блудного сина (Євангеліє від Луки; 15:11-32)

https://www.youtube.com/watch?v=W-saVgqjL8M&t=30s

 Чому Христос підкреслює, що і людина, і Бог однаково радіють тому, що було загублено і знайдено? (Пояснює вчинки Бога через психологію людини)

- Чи правильно вчинив батько, відпустивши сина?

- Чому батько простив молодшого сина? Чому про нього сказав: «Був мертвий і ожив»? (У духовному сенсі, моральному)

- Що могло б статися, якби батько не простив блудного сина? Спроектуйте цю історію на сучасність.

Висновок. Чому притчі розташовані у такій послідовності? (Перша та друга притчі допомагають зрозуміти третю.) Висновок для них спільний: грішник, що розкаявся, важливіший для Бога, ніж праведник.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Прочитати притчі про гірчичне зерно (Євангеліє від Матвія; 13) та про бідного самаритянина (Євангеліє від Луки; 10), підготувати їх переказ 

      Інтерактивна вправа «Продовж речення»(письмово)

 • «Притча — це...»

 • «Найвідоміші біблійні притчі належать...»

 • «Своїми притчами Христос навчав...»

 • «Із євангельських притч для себе ми можемо взяти...»

 • «Згідно з християнською мораллю сенс людського життя полягає в тому, щоб...»

 

 


17.09.20
Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель.                      10 заповідей) 



     — Біблія має дві основні частини — Старий Заповіт і Новий Заповіт.
 В основу назви «Заповіт» покладено ідею угоди Бога з усім людством: у Старому Заповіті розповідається про союз Бога із єврейським народом; у Новому Заповіті — про союз Бога з людством через Ісуса Христа. Для християн священними є обидві частини Біблії. 
       Проте для євреїв, прихильників іудаїзму, священною є лише перша частина, і тому вони взагалі не користуються терміном «Старий Заповіт».
       Старий Заповіт, або Старий Завіт, — перша частина Біблії, що за обсягом становить близько трьох чвертей усієї Біблії. Старий Заповіт нараховує 46 книг, написаних переважно староєврейською мовою. У них йдеться про створення світу, гріхопадіння, взаємини Бога з обраним ним народом Ізраїлю. У Старому Заповіті наскрізною є обіцянка Бога відновити через посередництво Месії (Спасителя) поруйновані гріхом відносини з Богом. Загальновідомо, що за змістом християнський канон поділяється на книги, як-от: Буття, Вихід, Левіт, Числа, Второзакония. 
                            Повторення понять з теорії літератури
Легенда — народна оповідь про життя якоїсь особи чи незвичайну подію, оповита фантастикою, казковістю.
Притча — короткий фольклорний або літературний розповідний твір повчального характеру, орієнтований переважно на алегоричну форму доведення змісту етичних цінностей буття.

      Окрім п’‎яти книг, написаних Мойсеєм, історичних, повчальних та поетичних творів і Книги пророків, існували й інші писання, які було втрачено (про них відомо через цитування в Старому Заповіті). Є ще 11 книг, які хоч і не увійшли до Старого Заповіту (не є канонічними), проте вважаються дуже корисними для християнства. Існує понад 1700 давніх копій різних частин писань, які доводять тотожність переказів тексту Біблії протягом століть. Більше того, вони підтверджують, що пророцтва були написані до їх здійснення.




Прочитайте Оповідь про створення світу 

https://www.youtube.com/watch?v=-PX88ZFe9x8 (з 1-40 хв.)

• Яким, за Старим Заповітом, було перше діяння Бога?
• Що Він робив надалі? Яка послідовність дій Бога?
• Скільки днів працював Бог над створення світу?

  Оповідь про Каїна та Авеля (прочитати)

https://www.youtube.com/watch?v=jNIi6rhkfXE

— У Біблії є легенда про породження зла та покарання за нього. Сьогодні ми ознайомимося з нею і разом знайдемо відповідь на запитання: «Що породжує зло?»

• Про що ви дізналися з цього тексту?
• Знайдіть слова, які свідчать про ставлення Каїна до всього, що його оточувало.
• Назвіть причину такого ставлення.
• Як ставилася природа до братів?
• У чому був переконаний Каїн, вчинивши кривавий злочин? У яких рядках тексту про це сказано?
• Що прославлено, а що засуджено в легенді?

10 заповідей Божих https://www.youtube.com/watch?v=RPkIum3ft-E

Що таке 10 заповідей Божих?
• 3 якою метою було записано дані заповіді?
• Які правила поведінки вони стверджують?
• Чи можемо ми говорити, що вони є основою існування людського соціуму?


Д/З  Написати  твір-мініатюру «Найважливіша для мене заповідь» 




29.05.20

https://www.youtube.com/watch?time_continue=60&v=TlI48rs7LBY&feature=emb_logo




Для обов'язкового читання. 8 клас

  1. Міфи троянського циклу
  2. Гомер. "Іліада"
  3. В.Шекспір. "ромео і Джульєтта"
  4. М.Сервантес. "Дон Кіхот"
  5. Мольєрр. "Міщанин-шляхтич"
  6. А.де С.-Екзюпері. "Маленький принц"
  7. Р.Бах. "Чайка Джонатан Лівінгстон"
  8. Б.Космовська. "Буба", "Буба: Мертвий сезон"
  9. М.Аромштам. "Коли відпочивають янголи"

Для додаткового та позакласного читання. 8 клас

1. Апдайк Дж. «Завтра, завтра, завтра»
2. Бомарше П. О. «Севільський цирульник»
3. Бунін І. О. «Красуня»
4. Гурамішвілі Д. Поезії (2-3 за вибором)
5. Думбадзе Н. «Я, бабуся, Іліко та Іларіон»
6. Лопе де Вега. «Собака на сіні»
7. Мелвілл Г. «Мобі Дік, або Білий Кит»
8. Мольєр. «Тартюф»
9. Распутін В. Г. «Уроки французької», «Прощання з Матьорою» (1 за вибором)
10. Рудакі. Газелі, рубаї, бейти (за вибором)
11. Руставелі Ш. «Витязь у тигровій шкурі»
12. Софокл. «Антігона»
13. Толкін Дж. Р. Р. «Володар Перснів»
14. Фонвізін Д. І. «Недоросток»
15. Чичибабин Б. Поезії (1-2 за вибором)
Із сучасної літератури
16. Ґордер Ю. «Світ Софії»
17. Парр М. «Вафельне серце»
18. Старк У. Твори для підлітків
19. Таунсенд С. «Таємний щоденник Адріана Моула»
20. Шведер О. Г. «Сни шовкопряда»
21. Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором). 




22.05.20
Підсумкова  перевірочна робота
15.05.20

Тести          Пройти до 15.05    18-00
1. Джорж Плейтен, герой твору А. Азімова «Фах», утік з Інтернату, щоб:
а) побувати на олімпіаді;  б) побачити кохану дівчину; в) допомогти своїй родині матеріально; г) уникнути покарання.
2. Джорж Плейтен, герой твору А. Азімова «Фах», відрізнявся від своїх однолітків тим, що: а) був дуже сильним, займався спортом; б) володів телепатією; в) читав книги, займався самоосвітою; г) був вихідцем з іншої планети.
3. Ким мріяв стати Джордж Плейтен? а) програмістом; б) економістом; в) машиністом; 4.На який місяць припадає день Освіти? А) листопад; Б) вересень; В) травень.
5. Яка тема завжди була предметом суперечки між Джорджем і коротуном Тревіліаном? А) вибір фаху; Б) майбутнього людства; В) майбутнього освіти.
6. Хто бачив, що Джорджа чекає блискуче майбутнє? А) Тревіліан; Б) батько; В) Інженеску.
7. Якого числа народився Джордж? А) 13; Б)16; В) 21.
8.Чий це опис «У нього ніс був картоплиною, волосся рідке, підборіддя помережене складками, наче він раніше був товстун, а тоді зненацька схуд»? А) нігерійця Омейні; Б) історика Інженеску; В) лікаря Антонеллі.
9.  Де саме … «про Джорджа піклувалися. Його оточили увагою і ставилися до нього добре»? А) вдома; Б) в Інтернаті; В) в Сан-Франциско.
10.Що спричинило невдачу Тревіліана, який не отримав права потрапити на одну із планет Галактики? А) не читання книжок; Б) його самовпевненість; В) навчання за старими стрічками.
11.  Про побачення з якою особою попросив Джордж? А) з новіанином; Б)з лікарем; В) з викладачем.
12. Що потрібно, на думку Джорджа, щоб іти в ногу з науково-технічним прогресом?
А) вчитися по стрічках; Б) вчитися самостійно; В) вірити в себе.
13.  Як, за А. Азімовим, точно звуться Інтернати для недоуків? А) академія вищої освіти; Б) інститут вищої освіти; В) університет вищої освіти.
14.  Хто повинен сам про себе сказати: «Я можу творити і творитиму, хочете ви цього чи ні»? А)знаюча і розумна людина; Б) творча людина; В) впевнена у собі людина.
15. Джорж Плейтен, герой твору А. Азімова «Фах», після медкомісії опинився:
 а) в Інтернаті;  б) у вищій школі; в) у лікарні;  г) на планеті Новії

16. Джорж Плейтен, герой твору А. Азімова «Фах», вів діалог з представниками планети Новія про: а) недоліки медичної системи; б) систему професіональної освіти; в) обмеження його прав і свобод; г)  про значення дружби для згуртування суспільства.

 Мандруючи чарівними світами, ми з вами потрапляємо до Лондона, де панує атмосфера магії та казки, зокрема познайомимося з творчістю Діани Вінн Джонс.



Книзі потрібна дитяча фантазія.
Але ще більше дитячій фантазії потрібна книжка,
яка допомагає дитині жити та рости.
Астрід Ліндгрен.



Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки і детективу у творі.










-         Визначте риси наукової фантастики та фентезі, розподіліть їх у колонки:

фантастичний час і простір; світ, створений за законами магії; описує світ чітко, фізично і логічно, без надприродного; зв'язок зі стародавніми міфами та легендами; психологічна достовірність чарівного світу; зображення реальних проектів технологій, які ще не втілені; перемога Добра над Злом; передбачення майбутнього.


Технічні досягнення XXI століття підштовхують нас до думки, що нарешті казка стала реальністю. Але казкові події і казкові персонажі, захоплюючи своєю фантазією, примушують нс також розмірковувати про Добро і Зло, про їх одвічну боротьбу. Та й сама казка потрібна, щоб люди все ж таки зрозуміли: у цій боротьбі сторонніх немає, і людство існуватиме доти, допоки Добро перемагає Зло. Тому навіть наукова фантастика поступилася своєю першістю серед жанрів фантастичної літератури. 
 Дедалі більше читачів, маленьких і дорослих, починають цікавитися жанром фентезі. Наріжним каменем цього жанру є здатність людини до необмеженої фантазії, творення чарівного світу з власною історією, яка обов’язково заснована на вирішенні моральних проблем.

https://www.ourboox.com/books/%d0%b3%d0%b0%d1%80%d0%bf%d0%b5%d1%80-%d0%bb%d1%96/?fbclid=IwAR3RgeNUl5PajmXPYTh1A4TZcwwRsPtTyu7aqbfvPdgs0w6XmV_AG3E9ThM  Електрона книга






















https://www.youtube.com/watch?v=AipXiRIrTKg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dTGfBhiCXJOvGEg0_lJyYhMijT53vJhmKnIfVYnUaKPWEAPYhfuL4M3E    трейлер до фільму 
https://www.youtube.com/watch?v=pB78GCfW81o    скоречено 

https://www.youtube.com/watch?v=-H9hlCXBseM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3vTDXS_3gKed5tepJZ6S7riB_wb6j82Dw73IipiTGaotUBAsb7KZQeSTY   Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=sP5ZRMxak4s  історія твору

Порівняльний аналіз
Порівняйте традиційні елементи казки та казку Діани Вінн Джонс.

Традиційна казка
Казка Діани Вінн Джонс
Найбезталанніша третя наймолодша дитина.
Неабияке безталання – народитися найстаршим із трьох дітей.
Справжній герой найчастіше з бідної сім’ї.
Батьки Софі Хаттер біли цілком заможними.
Мачуха любить своїх доньок. а пасербиць усіляко принижує.
Мачуха любить пасербиць і нікого з них не виділяє.
Наявні зла відьма та добрий чарівник або фея.
Лиха відьма та бездушний чарівник, що викрадає душі та серця юних дівчат.
Герої діють у вигаданому світі.
Герої належать водночас і казковому світові й чарівному  теж, що тісно пов’язані між собою. Існує паралельно кілька світів.



Д/З   Опрацюйте матеріал підручника, 
            Читати "Мандрівний Замок Хаула",  


Домашнє завдання активне
Завдання необхідно виконати до  19 травня 14:00 .

Повідомте учням
Код доступу 638903
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання










Перевірочна робота 22.05. 

Повторюємо матеріал  Артур Конан Дойл «Пістрява стрічка».


«Літературний детектив» О. Генрі – майстер новели,  Уеллс «Чарівна крамниця»  Рюноске Акутаґава "Павутинка", Айзек Азімов "Фах","Мандрівний Замок Хаула",  














08.05.20

Айзек Азімов. Роздуми про майбутнє людини й людства у повісті «Фах»


Людство виживе,
якщо сміливо погляне в
 обличчя теперішньому, якщо матиме
 мужність прийняти історичні зміни, а не
протидіяти їм. Цьому вчить нас...
 наукова фантастика,
 і я горджуся тим, що скільки моїх
сил пропагую її уроки

Айзек Азімов


Ми сьогодні звертаємося до творчості одного з найбільш відомих фантастів сучасності - американського письменника Айзека Азімова.

https://www.youtube.com/watch?

v=XpoikBQ3sU8


















Усно


 Складання психологічних портретів персонажів














Д/ З   Прочитати твір "Фах" 
Відповіді на запитання  на основі твору !!!(письмово) 










24.04.20   (2 урока)


Майстер японської новели Р.Акутагава. Втілення ідеї про моральну        справедливість у новелі «Павутинка». Філософський  зміст твору. Підтекст


Пригадаймо, де знаходиться ця чудова країна Японія

Далеко на сході, серед хвиль Тихого океану, на численних островах знаходиться Японія.  Японія – «країна, де сходить сонце». Які асоціації виникають у вас при згадуванні цієї країни? 

Цікаві факти про Японію



      Японія  - це країна зі своєрідною культурою, літературою, світосприйняттям. Країна – така як і наша, яка має свої звичаї, традиції, свої таланти. Ми з вами вже пригадали, що знайомі з її представниками, та особливостями  написання їх творів. Сьогодні  знову поринаємо у красу цієї країни і спробуємо зрозуміти моральні принципи і філософський зміст твору «Павутинка» Р.Акутагави.   

https://www.youtube.com/watch?v=bQqlAymJKWQ  

Літературний диктант (переписувати не треба, тільки за номерами слова, які ви вставити)

Рюноске Акутаґава народився 1)... в японському місті... 2) . Його бать­ко був небагатим торговцем молока і мав невелич­кі пасовиська на околиці міста. Коли Рюноске ви­повнилося ... 3), його мати померла, тому хлопчик проживав із дядьком, який і всиновив його. 1913 року      
Р. Акутаґава вступив на відділен­ня ... 4) філологічного фа­культету Токійського імператорського універси­тету. Там розпочав літературну діяльність, разом із друзями видавав журнал ... 5). Появу нового таланту в японській літе­ратурі засвідчили оповідання ... 6). Після закінчення університету Рю­носке працював ... 7). Найпопулярнішими збірками новел Р. Акутаґави є ... 8). У новелах письменника знаходи­мо відгомін мотивів і образів ... 9). Рюноске Акутаґава по­мер рано і несподівано для всіх ... 10).
Словникова робота 
Притча — це невелика повчальна історія, що в символічній формі передає глибоку мудрість.
Новела — коротке оповідання про незвичайну подію з несподіваним фіналом. С.230
Підтекст — прихований, внутрішній зміст ви­словлювання.


Словничок до твору 
Будда — священна істота, якій поклонялися в Індії, Китаї, Японії.
Шпиляста гора — гора в пеклі.

Річка Сандзунокава — річка, яку грішники пе­реходили після смерті, перш ніж потрапити до пекла
Біоскоп — коробка, в один кінець вузької ча­стини якої вставляли картинки, що оберталися на стрижні; на другому кінці коробки було віконце, у яке дивились на рухомі картинки (ми це назива­ємо калейдоскопом).

Одна рі — міра довжини, дорівнює 3,9 км.

      Р. Акутаґави: розташуйте події новели в логічному порядку. Розташуйте події ( 1-2, 2... 3..    НЕ ПЕРЕПИСУВАТИ)
1.    Якось, мандруючи густим лісом, він поба­чив, як через стежку повзе павучок. Кандата під­няв було вже ногу, готуючись його роздушити, та враз передумав: «Ні, не треба. Хоч воно й мале, але теж, напевне, хоче жити. Тож шкода безпри­чинно вкорочувати йому віку».
2.    2 Споглядаючи пекло, Будда згадав, як Кан­дата врятував життя павукові, і вирішив віддячи­ти йому за добро — при нагоді помогти вибратися з пекла. На щастя, поблизу над зеленим, як мала­хіт, листям лотосу райський павук плів свою чарів­ну сріблясту нитку. Будда взяв павутинку і повз сніжно-білих, як перлина, квітів швидко спустив її далеко-далеко вниз, до самого пекла. 
3.  3   Одного дня самотній Будда знічев'я похо­джав берегом озера Лотосів. Білосніжні, як пер­ли, квіти на воді зі своїх золотистих тичинок не­настанно ширили навкруги невимовно приємні пахощі. У раю був ранок. 
4.    4 О, це жахливо! А тим часом тисячі й тися­чі грішників видиралися з темряви над Кривавим озером і один за одним піднімалися блискучою па­вутинкою вгору. Треба негайно щось придумати, інакше павутинка увірветься. І Кандата щосили закричав: «Гей, грішники! Це моя павутинка. Хто вам дозволив чіплятися за неї? Ану, спускайтеся вниз!» 
5.    5 Будда пройшов понад озером, потім став і крізь листя лотосів, що вкривали поверхню води, подивився вниз. Під озером було пекло, а тому крізь прозору, як кришталь, товщу води, наче в стереоскопі, ясно прозирала ріка Сандзу- нокава й Шпиляста гора. Погляд Будди привер­нув чоловік на ім’я Кандата, що разом з іншими грішниками, яких аж кишіло, мучився в пеклі. Той Кандата, великий лиходій, за життя вбивав людей, підпалював їхні оселі й учинив чимало ін­ших злочинів. А добро зробив лише один раз. 
6.    6 Стоячи на березі озера Лотосів, Будда від початку до кінця стежив за цією сценою. А як Кандата каменем упав у Криваве озеро, обличчя Будди посмутніло, і він пустився йти далі. 

7.    7 Взрівши над головою павутинку, Кандата на радощах аж сплеснув у долоні: вчепившись за неї, напевне, можна далеко полізти, навіть з пе­кла вибратися. Кандата мерщій учепився обома руками за павутинку і відчайдушно почав дертися егору. 
                                   Підказки для розуміння твору.
  • Що робив Будда?
  • Чому поміж усіх квітів Р. Акутаґава обрав саме лотос? (У буддизмі лотос символізує чистоту, адже квітка народжується у брудній болотя ній воді, однак з’являється на світ чистою і незабрудненою. Зображення лотоса поши рене в буддійському прикладному мистецтві.)
  • За що Кандата опинився в пеклі? (лиходій, за життя вбивав людей, підпалював їхні оселі й учинив чимало інших злочинів.)
  • Чому, на вашу думку, Будда звернув ува­гу саме на нього? (Хотів віддячити за добру справу.)
  • Як Будда вирішив урятувати Кандату? (Буд­да спустив павутинку повз сніжно-білих, як перлина, квітів далеко-далеко вниз, до самого пекла.)
  • Як відреагував на це Кандата? (Кандата мер­щій учепився обома руками за павутинку і відчайдушно почав дертися вгору.)
  • Чи використав, на вашу думку, Кандата свій шанс на порятунок? (Ні.) Чому? (Павутинка увірвалася.)
  • Чому у Будди посмутніло обличчя? (Мабуть, йому здався жалюгідним Кандата, який нама­гався позбутися заслуженого покарання, і за своє черстве серце той знову опинився в безодні.)
  • Чому автор через Будду не дає Кандаті другої спроби на порятунок? (Його надії знищено.)
  • На що сподівався Будда, коли опустив Канда­ті павутинку? (Хотів побачити, чи змінився Кандата після страждань у пеклі.)
  • Знайдіть кульмінаційний момент новели.
  • Сформулюйте ідеї твору, спрямовані на вдоско­налення людського «я», покращення моралі.
  • За допомогою яких художніх засобів авторо­ві вдалося намалювати такі яскраві картини? (У тексті дуже багато порівнянь, епітетів: білосніжні, як перли, квіти; прозору, як кри­шталь, товщу води; над зеленим, як малахіт, листям лотосу; сніжно-білих, як перлина, кві­тів та ін.)
   Аналізування образів героїв літературного твору
  • Характеристика образу Будди 
  • Хто такий Будда? Якою є його місія?
Будда — у буддизмі істота, що досягла пробу­дження (бодгі) і вийшла з кола страждань (сансара). Дослівно з санскриту — пробуджений. Будда — бог: він дає життя, вершить суд, карає, дає змогу виправитись, надає допомогу, неземна людина.
Тільки за одну добру справу Будда хоче полег­шити долю грішника. «Обличчя Будди посмутніло, і він пустився далі»,— тому що його надії знищено.
1.   Характеристика образу Кандати
  • Складіть (усно)  характеристику Кандати, спираючись на текст новели: зачитайте фрагмент II розділу від слів «Там, на дні пекла...» до слів «...як жа­ба перед смертю» та авторську характеристику.
   Д/З  
1.Опрацювати матеріал підручника. 
2  Коротка відповідь.   Чому Кандата не змінився? Чому він так вчи­нив?
3. Напишіть свої враження від знайомства з новелою та запропонуйте  свій фінал. 


















17.04.2020      (2 уроки)



Закріплення      Завдання О.Генрі Новели


Повідомте учням


Код доступу 937680
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua                                            до 24.04.      14-00



Герберт Джордж Уеллс - видатний англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».

1.Переглянути відео Біографія Г.Уеллса
https://www.youtube.com/watch?v=PP9qP3BE5Rw
2. Прочитати новелу "Чарівна крамниця"
https://www.youtube.com/watch?v=8d7PfiParsM&feature=emb_logo

Буктрейлер до новели  Г Уеллса Чарівна крамниця


















































03.04 - 10.04

Читати новели О.Генрі «Дари волхвів» та   «Останній листок»

https://www.youtube.com/watch?v=pIERnPwjY-8    "Дари волхвів"

https://www.youtube.com/watch?v=Q0HfL_r1dRY    Останій листок


Буктрейлер "Останній листок"




https://www.youtube.com/watch?v=U9-V9bQlMb0   Останій листок

























Комментариев нет:

Отправить комментарий